تصفیه فاضلاب انسانی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان waste water و آدرس paloodsanat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 221
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 207
:: بازدید هفته : 300
:: بازدید ماه : 609
:: بازدید سال : 1498
:: بازدید کلی : 4934

RSS

Powered By
loxblog.Com

تصفیه فاضلاب انسانی
یک شنبه 9 خرداد 1400 ساعت 17:46 | بازدید : 9 | نوشته ‌شده به دست palood | ( نظرات )

 

تصفیه فاضلاب انسانی

فاضلاب شهری شامل موارد زیر است:

  • فاضلاب های ناشی از مسائل بهداشت فردی
  • فاضلاب ناشی از شستشوی لباس و ظروف
  • فاضلاب حاصل از شستشوی عمومی منازل

در اجتماعات شهری ممکن است فاضلاب به تنهایی یا به صورت مخلوط با پساب های صنعتی، جمع آوری و مورد تصفیه قرار گیرد. گاهی اوقات به منظور احتراز از مشکلات اختلاط پساب با فاضلاب، انجام تصفیه مقدماتی بر روی پساب قبل از اختلاط توصیه می شود.

فاضلاب شهری را از نظر ترکیب فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی در سه گروه قوی، متوسط و ضعیف مطابق جدول زیر طبقه بندی می کنند. رنگ فاضلاب شهری ( فاضلاب بهداشتی ) که نشان دهنده عمر آن است در صورت تازه بودن خاکستری است و اگر کهنه و گندیده باشد تیره و سیاه خواهد بود.

بوی فاضلاب که ناشی از متلاشی شدن مواد آلی آن تحت فعالیت باکتری های غیر هوازی با گازهای موجود در آن است، در صورت تازه بودن بوی شبیه کف صابون یا بوی نا داشته و اگر کهنه باشد بوی آن شبیه تخم مرغ گندیده است.

pH یا حالت اسیدی یا قلیایی فاضلاب از خواص و کیفیت های مهم آن بوده که اغلب در تصفیه آن نقش مهمی دارند.

سرانه فاضلاب انسانی

سرانه تولید فاضلاب بستگی به میزان آب مصرفی، عادات مردم، شرایط اجتماعی و مذهبی و بسیاری عوامل دیگر دارد. معمولا برحسب شرایط اقلیمی 65-80% آب مصرفی شهری به فاضلاب تبدیل می شود. 

با توجه به ارقام سرانه تولید فاضلاب به نظر می رسد سرانه 150 لیتر برای تهران و اغلب شهرهای بزرگ کشورمان مناسب باشد.

هر تصفیه خانه تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی ، بدون استثناء ترکیبی از فرآیندها و واحدهای مجزایی است که پشت سر هم مرتب شده اند، به طوری که هر واحد، عملکرد فرآیند واحد پایین دست یا فرآیندهای هم ردیف را با شرایط و ویژگی های خاصی حمایت می کند. این توالی فرآیندها، چرخه ی تصفیه را تشکیل می دهد. در انتهای این زنجیره ی تصفیه انتظار می رود، پساب خروجی تولیدی از کیفیت خاصی برخوردار باشد.

میزان تصفیه و پیچیدگی آن به اهداف کیفی پساب خروجی تصفیه شده و ماهیت فاضلاب خام وابسته است. بسته به اندازه، پیچیدگی و مهندسی این تصفیه خانه ها، واحدهای عملیاتی و فرآیندی در آن ها را می توان به 5 گروه طبقه بندی کرد:

  1. تصفیه مقدماتی فاضلاب بهداشتی
  2. تصفیه اولیه فاضلاب بهداشتی
  3. تصفیه ثانویه فاضلاب بهداشتی
  4. تصفیه پیشرفته فاضلاب بهداشتی
  5. تصفیه لجن فاضلاب بهداشتی

تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی انسانی معمولا شامل مراحل 1،2، 3 و 5 بوده هر چند اکثر تصفیه خانه ها در حال حاضر مرحله ی 4، یعنی تصفیه ی پیشرفته را نیز دارا می باشند.

واحدهای تصفیه درطراحی تصفیه خانه بدون تصفیه ی پیشرفته شامل ایستگاه پمپاژ ورودی، آشغالگیر میله ای یا شبکه ای، دانه گیر، ته نشینی اولیه، فرآیند تصفیه بیولوژیکی، ته نشینی ثانویه و گندزدایی قبل از تخلیه ی پساب خروجی می باشد. امروزه در برخی از طراحی ها، زلال سازهای  اولیه ممکن است به جای آشغالگیرهای بسیار ریز که به طور مکانیکی تمیز می شوند، جایگزین گردند. لجن حاصل از زلال ساز اولیه و واحد لجن فعال، زائدات حاصل از زلال ساز ثانویه، ابتدا تغلیظ، سپس تثبیت ( معمولا در تصفیه خانه های کوچک در شرایط هوازی و در تصفیه خانه های بزرگ در شرایط بی هوازی ) و بعد از انجام آزمایش ، آبگیری و کیک لجن حاصله در مراحل بعدی دفع خواهد شد.

 





:: برچسب‌ها: تصفیه فاضلاب انسانی,تصفیه فاضلاب بهداشتی,تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی,پکیج تصفیه فاضلاب انسانی,پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: